Al-Fatihah – Sdr. Haji Awwaluddin Juffery

MUAFAKAT mengucapkan takziah kepada keluarga ahli kami, Sdr. Haji Awwaluddin b Juffery yang meninggal dunia pada 17hb Mac 2012 di Kulim Kedah.

Arwah yang menyertai Kayuhan Gaza di Kulim tiba di tempat tamat kayuhan pada jam 10 pagi tiba-tiba muntah dan jatuh selepas turun dari van yang dinaiki.

Sahabat-sahabt yang bersama beliau membawa masuk ke dalam surau berdekatan surau dan menghembuskan nafas akhirnya di situ.

Jenazah kemudian dibawa ke Hospital Kulim untuk pengesahan kematian dan dimandikan dan solat sebelum dibawa pulang ke Kempas, Johor pada jam 5:30 petang.

Jenazah selamat tiba di Johor jam 1.30 pagi dan dikebumikan keesokkannya jam 2.00 petang.

Allahyarham Awwaluddin adalah salah seorang aktivis yang cergas dengan pelbagai persatuan. Arwah adalah di antara ahli yang sentiasa hadir untuk Mesyuarat Agung Tahunan (MAT) MUAFAKAT walaupun terpaksa datang dari Johor dengan menaiki pengangkutan awam.

Arwah yang juga dilantik sebagai Pemeriksa Kira-kira MUAFAKAT kali terakhir bersama kami dalam MAT ke 7, dua minggu lalu, sentiasa banyak mengutarakan pelbagai cadangan dan buah fikiran.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah. Ameen.

1 comment so far

  1. eizawaty on

    Al-Fatihah…20 Mac 2012


Leave a comment